5 zero waste nápadov čo kúpiť pod stromček keď už naozaj neviete...

Mám veľmi rada Vianoce a rada myslím na svojich najbližších. Problém len je, keď sa snažím im kúpiť darčeky. Žijeme dobe, kedy si každý kúpi čo chce a nečaká. Preto je oveľa ťažšie vymyslieť, čo by toho druhého potešilo. Rozmýšľala som, čo je také univerzálne a vždy poteší.
Rada sa preto podelím o týchto 5 ekologických tipov, ktoré potešia :)

1.Hand-made výrobky
Musím sa priznať, ja rada tvorím a nie je pre mňa ťažké spraviť náramok či sviečku. Každý z nás ale taký talent nemusí mať, preto je dobré, aby ste robili tie veci, ktoré vám idú. Niekto vie napiecť, iný spraví náramky či dekoráciu, ďalší vie ukuť krásne veci zo železa... Ak ste tvorivý, určite si vynahraďte chvíľku a vytvorte niečo pekné. Napríklad ja svojim 4-nohým miláčikom plánujem napiecť sušienky.
2.Recyklované veci
Ak nemáte čas či chuť tvoriť, skvelým spôsobom akým potešiť blízkych je aj kúpiť niečo z druhej ruky. Nie, nemyslím prvú hovadinu alebo niečo nefunkčné. Množstvo ľudí predáva veci, ktoré už nepotrebujú za oveľa lepšie sumy než tie, ktoré sú v obchodoch. Zamedzte plytvanie a zamierte do second-handu, antikvariátov, bazárov alebo sa pozrite na inzertné portály
3.Kniha 
Pre väčšinu ľudí je kniha skvelým darčekom. Jednak podnecuje fantáziu, dodáva jej majiteľovi čas pre seba a pocit relaxu. Ak ja neviem, či tú knižku kamarátka už nečítala, venujem jej darčekovú poukážku.
4.Darčeková poukážka
Rezignovala som na hmotné darčeky, skôr sa snažím najbližším sprostredkovať zážitky. Sama si najradšej doprajem kaderníčku,cvičenie, zájdem na wellness a preto takéto darčeky považujem za najlepšie. Poukážky zoženiete už naozaj na každú službu (aj na veštenie;), a výhodou je, že veľmi veľa aktivít môžete využiť spoločne s obdarovaným človekom (párové masáže...)
5.Darujte svoj čas
Nie je nič krajšie, ako kupón pre človeka, ktorý vie využiť vtedy, keď niečo potrebuje. Ak naozaj nemáte peniažky alebo ste len študenti, vyrobte kupón, kde dáte poukážku na svoj čas (napríklad 60 minút). Môžete tam dať bonusy, ako kupón na masáž nôh (pre partnerku), kupón na 1h opravy (ak ste zručný kutil),1 hodinu stráženia dieťaťa (ak vaša kamarátka má dieťa a chcete jej pomôcť).
Dúfam, že som poradila a inšpirovala :)
Vaša Domi

Žiadne komentáre